Joanna Natalia Ślusarczyk
Dyrygentka, laureatka nagród na Międzynarodowych Konkursach Dyrygenckich. W 2022 roku zdobyła II Miejsce na „La Maestra Competition” w Paryżu. podczas którego otrzymała także Nagrodę Główną Stowarzyszenia Orkiestr Europejskich „Echo Prize” oraz NagrodęGłówną Orkiestr i Filharmonii Francuskich.
Jest również laureatką II Miejsca na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim „Jeunesses Musicales” w Bukareszcie, III Miejsca na „First European Union International Conducting Competition” w Sofii, I Miejsca na „London Classical Soloists Conducting Competition” w Londynie oraz Specjalnego Wyróżnienia na „The BMW International Conducting Masterclass and Competition” w Portugalii.
W listopadzie 2023 roku zdobyła nagrodę dla „Najlepszego Polskiego Dyrygenta” podczas „XI Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga” w Katowicach, otrzymując jednocześnie zaproszenia do poprowadzenia koncertów od kilkunastu polskich filharmonii.
W listopadzie 2024 roku otrzymała prestiżową nagrodę polskiego towarzystwa muzycznego Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii „Odkrycie Roku”.
Joanna Natalia Ślusarczyk jest laureatką programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca „Dyrygent-Rezydent” oraz laureatką Międzynarodowego Programu Mentorskiego Petera Eötvösa w Budapeszcie. Zdobyła Nagrodę Główną maestro Daniele Gattiego podczas Festiwalu „Accademia Musicale Chigiana” we Włoszech. W 2022 została wybrana do kolejnych dwóch programów mentorskich: „Taki Alsop Conducting Fellowship Mentoring Program” i „La Maestra Academy 2022-2024”.
Absolwentka Dyrygentury Symfoniczno-Operowej na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie maestro Mirosława Jacka Błaszczyka (dyplom z wyróżnieniem). Jest również absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem).
Poza licznymi koncertami w kraju, dyrygowała również w Stanach Zjednoczonych (Illinois, Ohio), Izraelu, Norwegii, Szwecji, Islandii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Francji, Niemczech, we Włoszech, Rosji, Bułgarii, Rumunii, Ukrainie i na Węgrzech.
Poprowadziła koncerty między innymi z takimi orkiestrami jak: Orchestre de Paris w Filharmonii Paryskiej, Royal Stockholm Philharmonic Orchestra, Orquestra Gulbenkian w Portugalii, Orchestre Pasdeloup, Orchestre National Bordeaux Aquitaine, Orchestre National de Metz, Orchestre National de Cannes, Orchestre National de Lille, Paris Mozart Orchestra, Pannon Philharmonic, Bucharest Symphony Orchestra, Danubia Orchestra Óbuda, Moldova Philharmonic Iasi, Chorakademie i Orchesterakademie WDR w Kolonii, Operaens Sinfonietta, London Classical Soloists Orchestra, Orquestra Clássica do Sul, Orquestra da Costa Atlantica, Pazardjik Symphony Orchestra, Orchestra Giovanile Italiana, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Śląskiej, Opery i Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Filharmonii Zielonogórskiej, Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Płocka Orkiestra Symfoniczna, Toruńska Orkiestra Symfoniczna.
Na początku 2023 roku zadebiutowała w Opéra de Tours Grand Théâtre, gdzie jako kierownik muzyczny przygotowała i poprowadziła premierę opery G. Donizettiego „Lucie de Lammermoor" w wersji francuskiej.
W latach 2009-2019 była kierownikiem artystycznym Małopolskiej Orkiestry Kameralnej, a także dyrygentem Krakowskiej Młodej Orkiestry Kameralnej, z którą odbyła kilka zagranicznych tras koncertowych.
Uhonorowana została między innymi „Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Stypendium Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa”, „Stypendium Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso”, a także „Nagrodą Główną Powiatu Krakowskiego” za wybitne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury.